NF Lycksele Årsmöte 25/3 inställt

Till alla medlemmar i Lyckselekretsen.

Ja som ni förhoppningsvis vet, så ställs årsstämman som skulle hållits onsdag 25 mars in pga Coronapandemin.

”Tidpunkten för stämmor regleras i stadgarna. Om styrelsen beslutar att skjuta upp stämman med anledning av Coronapandemin är det – för att undvika den teoretiska risken att styrelsen inte beviljas ansvarsfrihet på stämman när den väl hålls – viktigt att styrelsen informerar medlemmarna om detta samt meddelar att styrelsen kallar till stämma så fort det är lämpligt med hänsyn till Coronapandemin.” Riksföreningens rekommendationer

Nuvarande styrelse sitter då kvar på ”lånad tid” och ska undvika kontroversiella beslut, viktigare ekonomiska åtaganden och liknande.
Riksföreningen har inga problem med om kretsarna håller sina årsmöten senare tom efter sommaren, och kommer in med sina handlingar först då. Jag tänker att vi får väl se hur Coronapandemin utvecklar sig, just nu är det mesta bara osäkert.

Riksstämman som hålls den 13-14 juni skulle jag som ordförande mycket gärna åka till men den lär kanske ställas in den också. Valet av representant till den stämman skulle ha valts på årsmötet och har ni något att erinra i frågan så hör av er.

Jag har för avsikt att som ombud, delta på länets årsstämma, som ska hållas digitalt sönd 5 april, och tänker meddela att jag representerar Lyckselekretsen på Riksstämman (om den blir av). Är det fler som tänker närvara på den digitala länsstämman så hör gärna av er. Vi kan ju ”skicka” 4 ombud.
Så får vi hoppas att Coronapandemin sköts på bästa sätt som den kan göras. Själv jobbar jag som lärare på Finnbacksskolan och jag hoppas innerligt att vi inte ska behöva stänga skolan.

Lokalt ärende som vi är med och tycker till i just nu är den ”skogliga avverkningen” som Luleå stift avser att göra på Tannberget. Vi har lämnat in ”Yttrande över Skogliga åtgärder på Tannberget-2020-03-13” och jag hoppas många har gjort det. Såg fram emot att ett samråd skulle hållas men det sätter nog Coronapandemin stopp för.

Vi har för avsikt att skicka ut några mejl per år, med information, till alla medlemmar. De som inte vill ha mejlutskick, hör av er! De som nu inte fått detta utskickat, för att vi inte har er mejladress, hör av er om ni vill få mejl!

För tillfället, finns ingen valberedning. Vill du vara aktiv i valberedning eller styrelse, eller har du idéer om verksamhet, hör av dig.

Så önskar jag er alla en fin vår. Kom ihåg: Håll avstånd och tvätta händerna!

Mvh Annlouise Hansson Er ordförande
Rusfors, Lycksele 200322